Egalitatea de gen este unul dintre subiectele tot mai des discutate atât de tineri, cât și de adulți. Ce spun elevii și profesorii de la Liceul Teoretic ,,Vasile Coroban” din orașul Glodeni despre faptul că fetele și băieții ar putea învăța în instituții separate, vedeți în articolul ce urmează.
,,Comunicarea, relațiile de prietenie și colaborarea sunt factorii-cheie care asigură bazele unei societăți. Nu sunt de acord cu studierea separată, fiindcă, în acest fel, nu va fi posibilă dezvoltarea personală a tinerilor, ci ar trebui să optăm pentru sporirea interacțiunii dintre ei. Astfel, elevii vor poseda anumite valori pe care le vor manifesta ulterior în societate” spune Milena, elevă în clasa a XII-a.
„În opinia mea, băieții și fetele nu trebuie să fie separați, deoarece conform Constituției Republicii Moldova, toți suntem egali. Prin separarea lor, va fi încălcată echitatea și dezavantajat procesul de implicare și dezvoltare a personalității pe plan intelectual și emoțional” susține Eugenia Fortuna, directoare adjunctă pentru instruire la LT „Vasile Coroban” din orașul Glodeni.
,,După părerea mea, ar fi bine ca să studiem în instituții separate, deoarece nivelul de intelectualitate va fi mai sporit” susține Răzvan, elev în clasa a XI-a.
,,Nu sunt de acord ca fetele și băieții să învețe în instituții separate, fiindcă noi trebuie să contribuim la dezvoltarea unei relații armonioase, bazată pe respect și prietenie” susține Elena Pîntea, directoare adjunctă pe instruire la LT „Vasile Coroban” din orașul Glodeni.
„Dacă este să punem în dicuție separarea socială sau crearea școlilor destinate băieților și fetelor, aceasta ar fi o problemă destul de complexă prin faptul că societatea nu poate să fie divizată. Este necesar ca factorul uman să fie inclus în unanimitate. Schimbul de experiență și contactul social asigură menținerea echilibrului în societate”afirmă Ion Căciula, profesor de Istorie și Educație pentru societate.
„Consider că nu ar fi recomandat să existe separare între fete și băieți, fiindcă doar prin comunicare și prietenie putem asigura un proces de dezvoltare eficient” zice Victor, elev în clasa a XI-a.
,,Raportând punctul meu de vedere asupra subiectului abordat, afirm că prietenia începe din școală, de aici ia avânt simpatia între fete și băieți. După părerea mea, separarea fetelor și a băieților în instituții diferite ar distruge spiritul de echipă, ar avea un impact negativ asupra continuării colaborării. Sunt ferm convinsă, doar atunci când există conexiune între sexe diferite, gândurile lor pot aspira spre lucruri înălțătoare”, spune Andreea, eleva clasei a X-a.
Autoare: Morari Milena, Onuțu Andreea, Lacusta Valeria, eleve.
Foto: pixels.com
Acest produs este un exercițiu de activism civic și jurnalism cetățenesc, prin care tinerii învață să se exprime cu privire la problemele sau succesele comunității din care fac parte.
Articol realizat în cadrul atelierelor de jurnalism cetățenesc, organizate de Centrul Media pentru Tineri în proiectul „Dezvoltarea gândirii critice în rândul tinerilor și sporirea gradului de participare la nivel local”, finanțat de Uniunea Europeană și Fundația Konrad Adenauer, prin intermediul Programului de granturi Dezvoltarea societății civile la nivel local în Republica Moldova.
Această publicație a fost realizată cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a proiectului „Dezvoltarea gândirii critice în rândul tinerilor și sporirea gradului de participare la nivel local” și nu reflectă neapărat punctele de vedere ale Uniunii Europene.