Un Memorandum de înțelegere privind finanțarea și implementarea unui proiect de promovare a educației incluzive în Republica Moldova, a fost semnat astăzi între Ministerul Educației, Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică și UNICEF Moldova.
În urma implementării acestuia, se prevede ca numărul copiilor cu nevoi speciale integrați în școlile generale să sporească cu 30%.
În următorii doi ani, cum prevede Memorandumul, Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică va instrui profesioniști în educație, astfel încât ei să aibă toate deprinderele necesare pentru a lucra cu copii cu necesități speciale. Asta ar însemna ghiduri metodologice, instrucțiuni precum și un site web.
„Incluziunea copiilor cu necesități speciale este o prioritate pentru Ministerul Educației pentru că scopul nostru este de a efectua această incluziune, a tuturor copiilor, indiferent de faptul din ce familii sociale se trag, astfel încât fiecare copil să se simtă membru plenipotențiar al societății. Eu cred că acești copii au ce spune și chiar ar putea îmbogăți comunicare”, a declarat Corina Fusu, Ministrul Educației.
Pentru proiectul ce susține incluziunea copiilor cu necesități speciale în școlile de învățământ, UNICEF Moldova a alocat un suport financiar de 200 de mii de dolari, fiind implementat de către Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică în parteneriat cu Ministerul Educației.
Reprezentantul UNICEF Moldova, Nune Mangasaruan a spus în cadrul conferinței că „acest Memorandum este un „copil nou” pe care ne propunem să-l creștem prin depunerea unor eforturi comune pentru ca acești copii să se poată bucura și beneficia de educație, ca toți ceilalți”.
„Acest proiect este o mare responsabilitate față de copii din Rep. Moldova pentru că este destinat să aducă calitate și acces pentru fiecare copil într-un sistem educațional de calitate”, a precizat Virginia Rusnac, director, Centrul Republican de Asistență Psiopedagogică.
Numărul copiilor cu nevoi speciale incluși în sistemul de educație în Republica Moldova este în creștere, până în prezent numărul acestor este de 7700.
Educația incluzivă se regăsește și în proiectul Strategiei Educației 2020.