Povestea lor începe pe străzile pline de istorie ale Chișinăului. Inspirați de muzica undergraund și iubitori de folclor, patru tineri au pus bazele unui brand de accesorii și articole vestimentare care combină subcultura urbană și datinile strămoșești.
Vlad Mogîldea, Petru Drăgan, Andrei Degteariov și Sandu Camerzan, tinerii cu vîrsta cuprinsă între 20 și 22 de ani, au dat naștere proiectului FOLKS, care datorită participării la în cadrul Hackathonului „Generator” au avut posibilitatea de a merge la Expo 2014 Milano.
Team leaderul Folks, Vlad Mogîldea, ne-a povestit cum a început povestea lor: „Eram la liceu la lecția de fizică și inițial era doar ideea să facem un brand de articole vestimentare pentru lumea underground din Chișinău, apoi am venit cu ideea de a-i adăuga specificul național. Atunci încă nu-l știam pe Petru, designerul grafic al nostru, și a rămas doar la vorbe chestia asta. După ce am devenit prieteni am aflat că se pricepe la design și l-am luat în echipă, așa am început să facem primele concepte. Am lucrat aproximativ trei luni și am ales unul mai reușit. Am strâns împreună bani de pe unde am putut și am dat prima comandă”.
Din investițiile stânse băieții au produs tricouri, care s-au vândut cu succes, iar suma de bani câștigată au învestit-o într-un model de hanorace cu un alt ornament tradițional. Ideile pe care încearcă să le transmită acest proiect este că lumea underground e un nou tip de folclor, doar că evoluat, și că folclorul nu e demodat și nu v-a muri niciodată.
În viitor, băieții doresc să înceapă să diversifice produsele,să lansaze web site-ul lor oficial, să unească în jurul lor lumea underground și să organizeze cât mai multe evenimente publice pentru skateri, breakeri, grafferi și alții. Printre visurile lor se numără și deschiderea unui magazin, o patiserie FOLKS și un skatepark.
„Cele mai frumoase momente sunt atunci cînd avem gata produsele, să vezi cum visul tau se transformă în realitate și munca ta nu e în zadar. Folks este un proiect de suflet pentru cei ce ne împărtășesc trăirile, valorile și ideile”, ne-a spus Petru Drăgan, cel care se ocupă de grafică.
Printre reușitele lor se numără o colaborare cu trupa Zdob și Zdub, United Skillz, Argatu din România și participarea la DIN INIMĂ Fashion Week 2015.
Autor: Mihaela Bucatari, stagiară.