În perioada 25-28 iunie s-a desfășurat cea de-a patra ediție Media Camp – școală de vară de educație media, organizată de Centrul Media pentru Tineri, cu susținerea DW Akademie. În cele patru zile de instruire, cei 30 de participanți din 17 raioane ale Republicii Moldova au descoperit educația media datorită atelierelor de jurnalism , foto, video, social media, VR și 360°. În ultima zi, pentru fortificarea cunoștințelor, tinerii au jucat Media Quiz, joc offline de educație media.
„Media Camp este un eveniment special. Aici am învățat lucruri pe care nu cred că le voi mai cunoaște în alte locuri. Am primit noi cunoștințe despre știrile false, VR vs 360. Am plecat cu amintiri, prietenii, experiențe de neuitat – atelierele foto, text, video. O recomand tuturor tinerilor doritori de a afla ceva nou atât pentru ei, cât și pentru oamenii din jurul lor”, a spus Magdalena Cușnir.
În prima zi, participanții – 15 fete și 15 băieți, s-au cunoscut, au descoperit ce este educația media și care este rolul ei. La primul atelier, tinerii au vorbit despre jurnalismul din R. Moldova, despre sursele unei știri și despre puterea presei. Ziua s-a încheiat cu o sesiune de „Promovare pe rețelele sociale”, susținută de Igor Strechi.
„Media Camp a fost una din cele mai frumoase experiențe din viața mea, în ciuda faptului că au fost doar câteva zile, explozia de informații și toate momentele trăite au fost la maximă amploare. Media era un subiect total exclus din viața mea,, însă Media Camp a avut un impact major. Am învățat să filtrez informația primită, ceea ce e un subiect important pentru fiecare cetățean. Să știi a primi informația corectă nu e atât de ușor, pentru că în media manipularea e destul de dezvoltată. Această școală de vară este utila în special pentru tineri. Pentru o sursă maxima de energie, la pachet cu un bagaj util de informații, media camp e rețeta perfecta”, a menționat Madalina Stețco.
În ziua a doua, participanții au vorbit despre manipulare și au înțeles care sunt indiciile unei știri false distribuite pe rețelele sociale. Ulterior, tinerii au descoperit diferențele dintre realitatea virtuală și 360° și au vorbit despre importanța lor. Ziua s-a încheiat cu „Puterea imaginii” și cu învățarea principiilor de realizare a unei fotografii calitative. A treia zi a fost una a atelierelor. Divizați în trei echipe, participanții au testat munca specialiștilor media și au realizat produse – video, foto, text.
„Pentru mine tabăra media a fost o experiență foarte frumoasă, am aflat că nu este greu să postezi o știre falsă, că o știre adevărată trebuie să răspundă la cinci întrebări, am înțeles la ce folosește grila când faci o fotografie, am aflat la ce ore se fac fotografiile inedite. Pe mine mă va marca cel mai mult faptul că trebuie să filtrez la 360 deoarece peste tot pot fi falsuri care doresc să stârnească gălăgie , agitație între oameni și vizualizări pentru bani. Și da! Eu deja am recomandat la mulți prieteni Media Camp, deoarece informațiile primite la această tabără sunt importante pentru formarea propriei noastre gândiri critice”, a spus Andrei Bîrsanu.
În ziua a patra tinerii au jucat Media Quiz. Confruntarea dintre două echipe s-a încheiat atunci când cea mai rapidă dintre ele a răspuns la toate întrebările despre media și a descoperit „unde este miliardul”.
„Media Camp a fost perioada când mi-am perfecționat abilitățile artistice și gândirea critică. Am devenit mai precaut în media și rețele sociale. Deja am motivat trei prieteni să se înscrie la ediția a V-a Media Camp. Pentru că am fost actor într-un video, am înțeles diferența dintre film și teatru”, a spus Aurel Țîcu.
Media Camp 2019 a mai avut seri de socializare, dans, jocuri, exerciții pentru energizare etc. Media Camp este școala de vară de educație media, pentru tineri, care se organizează anual. Prima ediție Media Camp a fost organizată în 2016. De atunci, peste 120 de tineri au beneficiat de instruiri și ateliere interactive. Participanții se înscriu prin intermediul unui formular, iar o echipă de jurizare selectează cele mai bine-argumentate răspunsuri.
Media Camp face parte din proiectul „Consolidarea libertății de opinie în Republica Moldova”, implementat de Centrul Media pentru Tineri cu susținerea Deutsche Welle Akademie și finanțat de Ministerul Federal pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare din Germania.